Novinky

30.05.2015 22:56
Který článek se líbil nejvíc?

Nejčtenější články jednotlivých ročníků

11.10.2011 08:27
Portál inkluzivní škola, zaměřený na začleňováné žáků-cizinců (mnohdy sociálně znevýhodněných nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka) do českého vzdělávacího systému připravil ke stažení kompletní výukový materiál o problematice islámu, využitelný pro všechny žáky, včetně žáků s odlišným...
16.06.2010 14:02
Snoezelen je multisenzoriální místnost určená k poskytování pozitivně naladěného prostředí. To může mít pozitivní vliv na relaxaci, poznávání, stimulaci smyslů, odbourávání rizikových projevů jedince, posílení schopnosti adaptace, socializaci, interakci a přináší klientům i nové zkušenosti a...
30.12.2009 20:58
Průběh a následky zločinu z perspektivy oběti patří ke klasickým a „evergreenovým“ tématům viktimologie. Není proto divu, že dnes máme k dispozici velké množství informací o dopadech trestného činu na oběť. I díky viktimologickým výzkumům se pak otevřela velká a společensky závažná témata jako...
11.11.2008 22:04
Vyučovací metoda je cesta k získání stanoveného cíle. Často dochází k zaměňování pojmů forma a metoda vzdělávání, forma je organizační rámec vyučovacího procesu. Příklad: V rámci jedné formy, jako je např. exkurze, může pedagog využít několik metod – instruktáž, předvádění,...
<< 1 | 2

Vzdělávání a výchova ve speciální pedagogice

22.09.2018 15:52
Na webnode fungovala Revue pro speciální pedagogiku po dobu 10 let a všechny publikované články zůstávají zachovány. Od 1. září 2018 není tento web aktualizován a Revue pokračuje na novém portálu www.specialni-pedagogika.cz. Zkopírujte novou adresu a vložte ji do adresního řádku.  Pro...
02.09.2018 03:15
Příspěvek o školním vzdělávání klientů pobytových služeb (DOZP, DZR) publikovali autoři Leoš Středa (1. lékařská fakulta UK Praha), Karel Krucký (Střední škola Euroinstitut) a Rowena Yanson (Dr.Streda College, Filipíny a Euroinstitut, praktická škola a odborné učiliště) na Hradeckých dnech sociální...
04.03.2018 15:22
Zaujal mě studijní obor Resocializace, který v rámci pedagogických studií nabízí Vysoká škola Jana Amose Komenského v Karviné. Sudium připraví odborníky pro práci v zařízeních, která jsou zaměřena na resocializační činnost: například ve vězeňských zařízeních, detenčních ústavech, zařízení...
01.10.2017 14:29
Reflexe (z lat. reflexio - odraz) znamená schopnost ohlédnout se za určitou situací a vyvodit z toho zlepšení pro příště s cílem analýzy a objevu prvků pro pozitivní růst. Ve výuce se reflexe využívá ke zpětné vazbě, aby došlo ke zkvalitnění výuky. Důležitou součástí je sebereflexe, dále...
05.09.2017 07:42
Speciální tělesnou výchovu si většinou spojujeme se žáky s tělesným postižením. Důležitou roli hraje i u mentálně postižených. U těchto žáků je potřebné respektovat možnosti pohybových dovedností. Významnou aktivitou, která podporuje tělesnou aktivitu, je Hnutí speciálních olympiád.  Až...
01.09.2017 16:54
Lesní mateřské školy mohou od loňska čerpat prostředky na provoz ze státního rozpočtu. Byly totiž zařazeny do školského zákona jako plnohodnotné školky. Novelou školského zákona se za lesní mateřskou školu považuje mateřská škola, ve které vzdělávání probíhá především ve venkovních prostorách mimo...
11.05.2017 14:24
Empatie, neboli vcítění, označuje porozumění motivům a pocitům druhého člověka. Pokud chce pedagog předat svým žákům více než jen znalosti, musí mít dobrou schopnost empatie a porozumět potřebám a pocitům svých žáků. Kreativita (z lat. creo - tvořím) je soubor schopností, které umožňují...
30.03.2017 16:40
Organické a symptomatické poruchy jsou takové psychické poruchy, u kterých je prokazatelná příčina změn v  fyziologii a morfologii centrální nervové soustavy. Jsou způsobeny onemocněním mozku nebo tělesným onemocněním, které ovlivňuje funkci CNS. U organicky podmíněných duševních poruch je...
28.02.2017 15:22
Činnostní učení je vyučovací metoda, která je založena na aktivním zapojení žáků do výuky. Dává jim prostor ke konkrétním činnostem, samostatnému uvažování a vytváření vlastních názorů a otázek. Žáci jsou motivování k projevování vlastní iniciativy, nejsou pouze pasivními příjemci informací,...
15.01.2017 15:25
Etický kodex asistenta pedagoga vychází z Charty lidských práv Spojených národů a Úmluvy o právech dítěte. Mezi etická pravidla patří respektování jedinečnosti každého žáka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu, barvu pleti, mateřský jazyk, věk, pohlaví, zdravotní stav, životě...
1 | 2 | 3 | 4 >>

Novinky

30.05.2015 22:56
Který článek se líbil nejvíc?

Novinky

30.05.2015 22:56
Který článek se líbil nejvíc?

Odborné publikace

Speciální pedagogika | Jak je možné, že to, co v chování dětí bylo před dvaceti lety nepředstavitelné, se dnes stává normou? Renomovaný český autor seznamuje odbornou i laickou veřejnost s druhy, příčinami a důsledky agrese, se kterými se lze setkat ve školním prostředí, a aktuálně se zabývá také...
Speciální pedagogika | Dětská kresba má své místo při psychologickém vyšetření dítěte. Může vypovídat o jeho vnitřním světě, psychickém stavu, představivosti, kreativitě, naznačuje stupeň vývoje sítěte vzhledem k průměru (pokročilejší, nebo opožděný vývoj). Autor, klinický psycholog, vychází v...
Speciální pedagogika | Publikace (nejen) pro učitele V publikaci naleznete odpovědi na otázky: • Jak si poradit s výukovými obtížemi a jak poznat, co žák potřebuje? • Jak kvalifikovaně volit podpůrná opatření prostřednictvím pedagogické diagnostiky? • Jak zmapovat vztahy ve třídě? • Jak poznat, že...
Speciální pedagogika | Děti s poruchou autistického spektra mívají potíže s porozuměním, nechápou význam, který se skrývá „za slovem“, nerozumějí slovním hříčkám, téměř vše chápou doslovně. Proto se často stávají obětí nejrůznějších vtipálků a nezřídka i násilníků. Autor vysvětluje, proč se děti s...
Speciální pedagogika | Kniha je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola s názvem Strategie popisuje způsoby, jakými se děti vyrovnávají s požadavky, které na ně škola klade. Druhá kapitola Strach a neúspěch se zabývá působením strachu a pocitů selhání na psychiku dětí a třetí rozsáhlá kapitola...
Speciální pedagogika | Pracovní sešit obsahuje praktická doporučení, náměty a materiály pro práci s předškolákem zaměřené na hyperaktivitu a impulzivitu. Sada pracovních sešitů je praktickou pomůckou pro práci s předškolákem s ADHD.Speciální pedagogika | Pracovní sešit obsahuje praktická...
Speciální pedagogika | Pracovní sešit obsahuje praktická doporučení, náměty a materiály pro práci s předškolákem zaměřené na hyperaktivitu a impulzivitu. Sada pracovních sešitů je praktickou pomůckou pro práci s předškolákem s ADHD. pedagogika | Pracovní sešit obsahuje praktická doporučení, náměty...
Speciální pedagogika | Seznamte se s Honzou, který má ADHD. Publikace je určena především samotným dětem ve věku od 7 do 15 let, které mají potíže s hyperaktivitou a poruchou pozornosti, a také jejich rodičům, vyučujícím, vedoucím zájmových kroužků nebo kamarádům. Knihou provází chlapec Honza,...
Speciální pedagogika | Vývojové poruchy učení nebo chování postihují nemalou část i dospělé populace. Potíže dětí trpících např. dyslexií, dysgrafií nebo hyperaktivitou se neomezují jen na školní vyučování, ale promítají se do celého sociálního systému, v němž dítě žije. Přehled a zhodnocení...
Speciální pedagogika | Vývojové poruchy učení nebo chování postihují nemalou část i dospělé populace. Potíže dětí trpících např. dyslexií, dysgrafií nebo hyperaktivitou se neomezují jen na školní vyučování, ale promítají se do celého sociálního systému, v němž dítě žije. Přehled a zhodnocení...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

FAQ

V této rubrice nejsou žádné články.